מה אוכלים ואיפה שותים בטוסקנה

חבל טוסקנה ידוע בנופיו המדהימים, עריו העתיקות והמטבח העשיר המבוסס על חומרי הגלם מהאזור. בכל ביקור באזור אני פוקד כמה מקומות שאני אוהב במיוחד בפירנצה, סן ג׳מיניינו, קורטונה, גרבה והאזור, חלקם מתאימים לישיבה ארוכה, אחרים לשיטוטים, ובכל אחד מהם תמצאו לפחות משהו קטן לאכול.

100 גרם סלמי
כבר למעלה מ-300 שנים שמשפחתו של סטפנו בניסיטה פלוריני (Stefano Bencistà Falorni), איש וחבר יקר, מכינה נקניקים בגרבה (Greve) הטוסקנית. ב-Antica Macelleria Falorni חנות הנקניקים המצוינת, אולי הטובה ביותר באיטליה, תוכלו להצטייד בנקניקים מיושנים, מעושנים, מעודנים וריחניים, שילוו אתכם בסל הפיקניק המתהווה.
כתובת: Piazza Giacomo Matteotti, 71, 50022 Greve FI

לגבן פיקורינו
אל תתנו לשם להטעות אתכם: בחוות הסטייק (Fattoria Bistecca) מגדלים כבשים ומגבנים גבינות. את השם קיבלה החווה ממייסדה שנהג לאכול רק בשר והיה איש רזה מאוד, וכיום נינתו תשמח להכיר לכם את זני הכבשים השונות, תהליך החליבה ואפילו תלמד אתכם להכין גבינת פקורינו טריה.
כתובת: Località Ronzano - Fratticciola 20, 52044 Cortona AR

מהקצב לצלחת
אחת המנות המזוהות ביותר עם אזור טוסקנה היא הביסטקה פיורנטינה (Bistecca alla fiorentina), סטייק גדול ועסיסי המורכב מפילה, סינטה והעצם שביניהן. סטייק פיורנטיני אמיתי מקורו בפרות הקיאנינה הרועות במרעי האזור ונחשבות לאחד מזני הבקר הטובים בעולם והמקום הכי טוב לאכול אותו בטוסקנה הוא ב-Antica Macelleria Cecchini. על החנות והמטבח מנצח הקצב-אמן דריו סצ׳יני (Dario Cecchini), תבואו בכל יום רגיל בין 12 ל-15 ותוכלו להנות ממעשה ידיו.
כתובת: Via XX Luglio, 11 50022 Panzano in Chianti

טעימות אצל הרוזן
אחד המקומות המיוחדים ביותר לטעימות יין באזור הוא יקב Col d’Orcia, שפירוש שמו הוא הגבעה הצופה על נהר ד'אורצ'ה (Orcia). כיום מנהל את היקב, שראשית דרכו במאה ה-18, הרוזן פרנצ׳קו מרונה סינזנו (Francesco Marone Cinzano) ואתם יכולים להירשם לסיור, טעימות או סתם לבקר בחנות.
כתובת: Via Giuncheti, 53024 Montalcino SI

קלאסיקו: דרך הקיאנטי
אפשרות נוספת לטעימות יין היא ביקב אנטינורי (Antinori), שביקור בו יעניק לכם גם תצפית נהדרת על נופי טוסקנה הנשקפים מהכרם הפרוש סביב. ביקב מייצרים את הקיאנטי קלאסיקו, היין המזוהה ביותר עם האזור, כבר למעלה ממאה שנה.
כתובת: Via Cassia per Siena, 133, 50026 Loc. Bargino, San Casciano in Val di pesa FI

יין השמש
מה שמייחד את יקב Poggio al Tesoro זה קרבתו לים. השמש הנהדרת והאוויר המלוח מעניקים ליין כבר שישה דורות טעם ייחודי. גולת הכותרת היא הסולו סולה (Solosole), יין לבן ופירותי כמו גם הבלנדים של סוביניון, מרלו ופרנק.
כתובת: Strada Provinciale Bolgherese, 57022 Castagneto Carducci LI

הגלידה הטובה בעולם
יש דברים שאי אפשר להתווכח איתם והתעודה בה מחזיק סרג׳יו דונדולי (Gelateria Dondoli) מגלידרית Dondoli היא אחד מהם. מדי יום תמצאו במקום עשרות טעמים משתנים, כולם מבוססים על טעמי האזור.
כתובת: Piazza Della Cisterna, 4, 53037 San Gimignano SI

לילה בחווה כפרית
חוות Fattoria Poggio Alloro מציעה לכם חוויית אגריטוריסמו מלאה. בחווה המנוהלת כבר ארבעה דורות על ידי בני אותה משפחה, תמצאו גידולי זעפרן, כוורות דבורי דבש, פרות במרעה, ארנבים וירקות רבים.
כתובת: Via Saint Andrea, 23, 53037 San Gimignano SI

לבשל, לצוד, לשים ראש
ביקור בטוסקנה מבחינתי אינו שלם בלי האירוח של שפית המישלן וחברתי משכבר הימים, סילביה ברקי (Silvia Baracchi). בחוות איל פלקונירה (Il Falconiere) - איש הבז - היא מציעה למבקרים שיעורי בישול, ארוחות משובחות, יציאה לציד עם ריקרדו בעלה וכמובן לילה באחד המבנים המרשימים של האזור שנבנה במאה ה-17.
כתובת: Località S. Martino Bocena, 370, 52044 Cortona AR

לוקנדה דל מולינו
אם אתם מעדיפים לשמור את התקציב למסעדות ועדיין ללון במקום איכותי, הזמינו לעצמכם לילה בלוקנדה דל מולינו (Locanda del Molino). המלון המשפחתי והחמים שוכן בקורטונה ומציע לאורחיו גם טיולים באזור (גם בגרסת הווספה) ופעילויות נוספות באוויר הפתוח.
כתובת: Località Montanare 10, 52044 Cortona

משה בראל ושאול בן אדרת טועמים יין ביקב Poggio al Tesoro
משה בראל ושאול בן אדרת טועמים יין ביקב Poggio al Tesoro
בחזרה למגזין