מה אוכלים ואיפה שותים ברומא

Buongiorno! את הבוקר אמליץ לכם להתחיל בסיור בשוק קמפו די פיורי (Campo de' Fiori) השוכן בכיכר מלבנית באזור פיאצה נבונה (Piazza Navona). זוהי כיכר צבעונית, תיירותית ונהדרת המגישה את כל התוצאת האיטלקית - ירקות, תבלינים, גבינות, פסטה, קפה ועוד. נקודת חובה ברומא. לפני שתעברו בין הדוכנים, אתם יכולים לשבת לשתות קפה באחד מבתי הקפה של השוק, או לבקר במאפיה של רושולי (Antico Forno Roscioli) ולהצטייד בפוקצ׳ה טריה (או שלוש) וכוס משקה חם.
כתובת: Via dei Chiavari, 34

שוק הפירות והירקות של קמפו די פיורי מתקיים מאז 1869, אך תהיו בטוחים שהמוצרים בו הרבה יותר טריים. אם אתם ישנים בדירה ולא במלון, כדאי לכם לעשות שם קניות באחד הימים ולבשל, אתם יכולים לנסות משהו חדש או פשוט את מה שאתם יודעים לעשות בעיניים עצומות - אבל עם חומרי הגלם של מחוז לאציו. אל תוותרו על מיץ רימונים סחוט טרי ולפני ארוחת הצהריים הקדישו זמן מה לביקור במעדניה של רושולי, מדובר בלא פחות מגן עדן גסטרונומי.
כתובת: Via dei Giubbonari, 21/22

כל הביקור הזה בשוק ישאיר אתכם ממש רעבים וזה בדיוק הזמן לבקר באוסטריה דה פורטונה (Osteria Da Fortunata) או כפי שהיא מכונה: לה קוצ׳ינה דלה נונה (המטבח של הסבתא). בעלת המקום מכינה מדי יום פסטה טריה במו ידיה, ואני ממליץ לכם לבחור בין פסטה קצ׳יו א-פפה (Cacio e pepe), מנה פשוטה ומושלמת המורכבת מגבינה מגוררת ופלפל שחור, או ספגטי קרבונרה (Carbonara), שתיהן מנות של המטבח האזורי. אל תתפתו לאכול יותר מדי, עוד יש לפניכם אפריטיבו וארוחת ערב!
כתובת: Via del Pellegrino, 11

בשעות אחר הצהריים שימו פעמיכם לאפרטיבו באזור פיאצה דלה רוטונדה (Piazza della Rotonda), בה ממוקם הפנתאיון שהוא המבנה הרומי המונומנטלי שנשמר באופן הטוב ביותר כ-1,900 שנה. מול המבנה מתקיים תאטרון רחוב עם אמנים ואתם יכולים לבחור לכם היכן לשתות אפרול שפריץ ולנשנש משהו לפני ארוחת הערב.

אפשרות דרמטית יותר היא לבקר בשכונת טרסטוורה השוקקת חיים בשעות אחר הצהריים. ב-Freni e frizioni (בלמים ומצמדים) מתחילים את האפרטיבו מוקדם וממשיכים אותו אל תוך הלילה. לצד המשקאות והקוקטיילים המיוחדים, מוצע בופה אדיר של מנות. אני ממליץ להשען על מעקה האבן במרפסת עם דרינק ביד יחד עם כל צעירי הסביבה.
כתובת: Via del Politeama, 4/6, 00153

ואיפה תאכלו את ארוחת הערב? בהוסטריה רומנה (Hostaria Romana). למה? קודם כל כי היא שם מאז המאה הקודמת ודבר שני כי האוכל בה מופלא. במסעדה תמצאו את מיטב מנות הספגטי והפסטה של המטבח הרומאי, מבחר אנטיפסטי, דגים ופירות ים טריים, מנות בשר נהדרות, מרקים וקינוחים. מומלץ להזמין מקום מראש בטלפון: +39 06 474 5284
כתובת: Via del Boccaccio, 1

נשאר לכם עוד כוח? הזדמנות מצויינת לחזור לקמפו די פיורי לדרינק אחרון. בשעות הלילה משנה הכיכר את פניה והופכת למרכז של ברים ומסעדות, בהן תוכלו לבלות עד שתגיע העת לישון.

קשה להאמין שלמי מכם עוד יש מקום, אבל אני יוצא מתוך נקודת הנחה שאתם מבלים יותר מיום אחד ברומא ובמקרה הזה סורו לארוחה נוספת בטרטוריה דה ג'ינו אל פרלמנטו (Da Gino al Parlamento a Roma), אחת המסעדות המפורסמות ביותר בעיר ולא בכדי. מאז 1963 מגישים במסעדה המשפחתית מנות עונתיות מהמטבח הרומאי באווירה שמזכירה במעט את האזורים הכפריים הסובבים את בירת איטליה. אל תשכחו להזמין מקום מראש, המסעדה מבוקשת הן בקרב תיירים והן בקרב המקומיים.
כתובת: Vicolo Rosini, 4

בדה פרנצ׳סקו (אצל פרנצ’סקו) מגישים מנות קלאסיות וכולן עשויות כהלכה. החל מארטישוק א-לה רומנה או בנוסח יהודי במנות הראשונות, פיצת טריות, טריפה א-להרומנה, ספגטי קרבונרה - כל מה שרציתם (ואולי לא ידעתם) לאכול ממטעמי המטבח הרומאי, תמצאו במסעדה הממוקמת בכיכר חיננית. אני ממליץ לכם להזמין שולחן על אף שלמרות זאת סביר שתצטרכו להמתין לתורכם, כי ככה זה ברומא, אבל זה כל כך טעים שזה נסלח.
כתובת: Piazza del Fico 29

צילומי הכי טעים בעולם
גם את ״הכי טעים בעולם״ לקחתי לנונה
בחזרה למגזין