מה אוכלים ואיפה שותים באמלפי

מחפשים מקומות טעימים לבקר בהם בדרום איטליה? למשה בראל יש כמה המלצות בשבילכם ​לרצועת החוף האמלפית (Costiera Amalfitana) ונפת סורונטו (Provincia di Salerno).

​מוצרלה חמה וטריה בסורנטו​
מפעל משפחתי קטן לייצור גבינות נהדרות כמו מוצרלה וסקרמוזה. משעות הבוקר המוקדמות נוצקים כדי החלב ונוצרים מעדנים איטלקים ואתם יכולים להירשם לטעימות, ביקור במפעל או סתם להיכנס לאכול כדור מוצרלה טרי.
לאתר המפעל
כתובת: Caseificio MIchelangelovia delle Rose 91 80063 Piano di Sorrento

​​שני כוכבי מישלן ​בנאפולי
מסעדת דון אלפונסו, שמחזיקה מאז 2014 בשני כוכבי מישלן, מציעה מנות שמביאות לידי ביטוי את התרבות של דרום המדינה. המסעדה נמצאת בבעלות משפחת לקרינו, ואלו מצליחים להשרות אווירה חמימה גם בתוך מסעדת היוקרה.
לאתר המסעדה
כתובת: Corso Sant'Agata, 11/1380061 Sant'Agata Sui Due Golfi, Napoli

​נוף מושלם במלון על צלע הר ​
יש שתי סיבות ממש שתמיד מחזירות אותי לביקור במסעדת מלון קריסטינה: האוכל והנוף. במסעדה האלגנטית תהנו מניוקי אלה-סורנטינו, ספגטי וונגולי, דגים טריים וגם פיצות וקינוחים נהדרים.
לאתר מסעדת המלון
כתובת: Via Privata Rubinacci, 680065 - Sant'Agnello

​דגים טריים על המים ​
אזור הדרום עשיר בדגים טריים ואני נוהג לבקר בכל פעם במסעדת דה ארמנדינו (Trattoria Da Armandino), השוכנת ממש על המים כל המנות נהדרות וטעימות​ ואם אתם רוצים ללכת על בטוח, נסו את מנת הריצ׳ולה אלה פאזנה ​- דג מקומי פתוח על הגריל והשאלאטיילי (scialatielli) - פסטה טריה עם צדפות ומולים, לא תתאכזבו.
לאתר המסעדה
כתובת: Via Praia, 1, 84010 Marina di Praia, Praiano SA

​מסעדה משפחתית בסלרנו​
את מסעדת נונה מריה (Nonna Maria) אני פוקד כשמתחשק לי להרגיש הכי קרוב לארוחה ביתית. במטבח מתבשלות כמה מהמנות הכי מזוהות עם האזור, וחומרי הגלם - ירקות, גבינות ובשרים - מקורם באזור העשיר. ומה כדאי לאכול? בוקטיני אמטריצ׳נה, קרבונרה או גריצ׳יה.
לאתר המסעדה
כתובת: Via Roma, 82Vicolo Masuccio Salernitano, 7784100 Salerno

ולקינוח
אם חסר לכם ברשימה ביקור בחנות פסטה יבשה, כנסו ל-La Fabbrica della Pasta di Gragnano בגרגנו, השוכנת בהרים מעל חוף אמלפי, ואל תשכחו להרים כוסית לימונצ׳לו לחיים.
לאתר החנות
כתובת: Viale S. Francesco, 30, 80054 Gragnano

בוקטיני אמטריצ׳נה

בוקטיני אמטריצ׳נה של נונה מריה
בחזרה למגזין